L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Why Should We Care About That Guy?

Wednesday 9 November 2016

Why Should We Care About That Guy?

Tarikh hari ni menjadi tarikh yang akan diingati oleh seluruh warga US. Pilihan raya di US sudah pon berakhir, warga Amerika kini mempunyai presiden baru yang menggantikan Obama, Donald Trump yang menang undian yang paling banyak, mengalahkan pesaingnya, Hillary Clinton. Disebabkan ini, US sekarang menjadi bahan jenaka seluruh dunia. Laman sosial menjadi agak kecoh, terutamanya 9gag, penuh dengan meme-meme lawak Trump, sampai aku pon dah fedap. Apa pendapat hampa dengan pelantikkan Trump sebagai presiden US? Adakah dia layak menjadi presiden? Atau Hillary yang lebih layak? Seriously bagi aku, I don't give a fuck. Bukan aku orang US pon, lol. Memang pelantikkan Trump akan menjejaskan imej Islam (sebab dia support Israel), maksud aku kita umat Islam sepatutnya kena lebih risau dengan diri kita, sebab kita tak bersatu tu la org dok ambik advantage kat kita. 

2 comments:

  1. Test dah habis, boleh lah aku bantu jawab soalan kau. Hahaha. Okay first, pendapat aku ttg Trump bakal jd Presiden US agak mengejutkan sbb Republican last menang 1928. Bagi aku susah nak ckp Trump layak ke tak sbb dua-dua calon tak best. Kau kena aware lah bro pasal kau pun kena sekali. US kuasa besar, lagi2 ada hubungan ngan Malaysia. Ekonomi kita naik atau turun bergantung pd US gak. Tp chill lah, kita tgk slow2 apa macam Trump nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan apa, aku dah rasa fedap dengan news pasai dia, tapi aku rasa risau jugak apa yang dia nak buat nanti.

      Delete