L Lawliet - Death Note minorasyid.blogspot.com: Cool Guys In Hot Water

Sunday 13 November 2016

Cool Guys In Hot Water

Dah lama tak overnight, last aku overnight masa dok poli dulu. Tapi semalam dapat jugak aku merasa overnight setelah sekian lamanya. Aku p mana semalam? Ni nak cita ni. Semalam aku, Haziq, Tipi dan jugak Ali p mandi kat kolam air panas kat Ulu Legong yang terletak di Baling. Kami p sana naik keta Tipi. Lebih kurang pukui 9 setengah lebih depa ambik aku kat rumah. Kami p makan dulu kat kedai sebelah Red Hotel. Depa semua makan kecuali aku sorang ja tak makan, sebab aku dah makan dah kat rumah, ayah aku tapau KFC, hahaha. Dah puas makan kami p karaoke lak kat sebelah snooker yang aku selalu main. Kami karok sejam ja, memang tak puas sejam, walaupon sora pon dah serak-serak, hahaha. Next thing kami buat mestilah main snooker, selalunya lepas karok memang kami main snooker pon, ataupon sebelum tengok wayang. 

Lepas dah abih main kami pon gerak ke Baling. Tipi drive, Ali dok depan, Haziq ngan aku dok belakang. Perjalanan kami ke Baling ambik masa sejam jugak, tu pon sebab Tipi drive laju, 140km jugak dia tibai, hahaha. lebih kurang pukui 2 suku pagi kami pon sampai. Aku rasa first tme jugak aku masuk sana, seingat aku pernah p masa poli dulu, tapi tak pernah masuk, mungkin aku dok tidoq dalam keta ja kot. Masuk sana tukaq baju mandi depa bawak aku p kolam yang second panas (kolam yang paling panas tak boleh masuk sebab terlampau panas). Mula-mula letak kaki dalam kolam rasa panas gila, tapi lama-lama dah biasa dah. Memang lega gila berendam dalam air panas, kena pulak time malam yang sejuk. Kami empat-empat orang berendam kat kolam sambil dok menyembang, mata kami jugak tak terlepas usha awek-awek kat sana, biasa la orang bujang, mata mana boleh tengok kat lain dah, hahaha.


Lepas mandi tangkap gambaq lak.


Dua jam jugak kami berendam, lebih kurang pukui 4 lebih baru kami pon chow. Masa otw balik Tipi drive lagi (sebab dia larat), Haziq pulak yang dok depan, aku ngan Ali dok belakang. Masa otw balik aku dok layan lagu dalam iPad aku, Ali lak dok tidoq berdekoq, deraih jugak mamat tu berdekoq, aku yang pakai earphone pon boleh dengan dia berdekoq, hahaha. Time tu aku tak mengantuk lagi, tapi lepas masuk Subuh mata pon dah jadi kuyu. Pukui 6 setengah kami pon sampai kat Perda. Kami singgah kat masjid Perda nak sembahyang Subuh. 


Selfie after breakfast.


Lepas solat kami p breakfast kat gerai tepi jalan kat Permatang Rawa. Bukan senang nak breakfast hari Ahad, selalu aku tidoq sampai tengah hari, semalam kira first time aku breakfast pagi Ahad, hahaha. Dah puas makan depa pon antaq aku balik. Memang puas jugak dapat meluangkan masa dengan depa ni, selalu dok rumah ja, lepas ni tak tau lak kami nak p mana. 

0 comments:

Post a Comment